Saturday 5 May 2012

Latihan Nilai Murni 3 (UPSR 2009)

Tulis empat nilai murni yang dapat kamu peroleh daripada petikan di bawah.Panjang jawapan kamu tidak lebih daripada 40 patah perkataan.Tulis jawapan kamu dalam satu perenggan.

      Kita harus sedar bahawa sekolah ialah tempat untuk menuntut ilmu.Sebagai murid,kita mesti memberikan perhatian semasa guru mengajar.Dengan cara ni,kita akan mudah memahami dan mengingati pelajaran yang diajar.
      Kerja rumah yang diberikan oleh guru perlulah disiapkan dalam masa yang ditetapkan.Kita juga perlu membuat banyak latihan untuk menambahkan kefahaman.Sekiranya kita menghadapi masalah,bertanyalah kepada guru atau rakan-rakan.Selain itu,kita perlu belajar mengikut jadual waktu yang dietapkan.
     Melalui cara ini,kita akan memperoleh kejayaan.Apabila berjaya,jangan sekali-kali kita melupakan jasa ibu bapa dan guru-guru.

Contoh Jawapan:

     Kita hendaklah berdisiplin dengan memberikan perhatian semasa guru mengajar.Kita juga patut bertanggungjawab dengan menyiapkan kerja rumah yang diberikan oleh guru.Selain itu,kita juga perlu rajin dengan membuat banyak latihan untuk menambahkan kefahaman.Di samping itu,kita mesti mengenang budi dengan tidak melupakan jasa ibu bapa dan guru-guru apabila kita berjaya.

1 comment:

  1. Merkur 23C DE Safety Razor with Leather Case - Titsanium
    Find the Merkur 23C titanium blue DE Safety Razor with Leather Case titanium tent stakes at titanium or ceramic flat iron Titsanium Artisan Supply. nier titanium alloy Find quality shaving products that are close to you babyliss nano titanium with our

    ReplyDelete